helenarigback.blogg.se

Hjärteklart

Jag fastar

Publicerad 2015-11-25 12:29:02 i Livet,



I fyra dagar ska jag hålla på, idag är det dag tre, det är den tuffaste dagen sägs det. I morse mådde jag jätteilla och var alldeles matt. Jag drack en kopp te och två glas fruktat vatten (med citron), sen gick jag till tåget, jättelångsamt.

Jag får äta en gurka om dagen för den innehåller ju nästan bara vatten. Igår skalade och delade den, i två delar. Jag åt den till lunch, samtidigt som mina kollegor var på bjudlunch på Lux. Idag fyllde jag en plastpåse med småbitar av gurka. Ombyte förnöjer.

När jag kom hem igår, var jag låg, hela världen rasade..nästan. Jag lagade Misosoppa och drack den, sen drack jag en kopp te, utan mjölk.
Då ringde min kompis, hon tyckte det var bra, att jag förstod att jag blev låg p g a fastan, det hade inte hon förstått om hon fastat, sa hon. Jag började skratta, jag gör ofta det när vi pratar. 
Sen ringde någon, jag tycker mycket om, då blev jag nästan på gott humör igen. 
Jag frös, var matt och låg, samtidigt som jag kände mig pigg, jättekonstigt, men intressant.

Idag rinner min näsa och jag hoppas på att det är ett tecken på att min kropp är på väg att kurera sig.




Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela