helenarigback.blogg.se

Hjärteklart

Win-win på verkstan

Publicerad 2015-11-10 11:49:32 i Livet,



Det är alltid lika intressant att gå in på en verkstad, en däckfirma eller t o m på macken, speciellt när man är kvinna och blond.
Det tittas upp och det tittas till.

Dottern skulle hämta sin bil och jag var med som.. stöd eller bara för att jag ville. 

Vi gick in och sa hej och tre karlar tittade upp och log. Jag ska hämta min bil, sa dottern. Micran va, sa mannen bakom disken. Står det i pannan på henne, frågade jag. Aaa, svarade han skrattande.

Sen pratade vi om startmotorer, däckbyten, priser och swish. Vi frågade, de svarade, vi frågade lite till och de svarade ännu mer. Det var trevligt på något vis.

Vi kunde ställa hur dumma frågor som helst utan att själva, verka just dumma. Vi frågade, de svarade. Vi fick svar på alla våra frågor och de fick stoltsera med sin kunskap. 

En win-win helt enkelt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela